Articol: Prezența la târg – parte din strategia de marketing

Prezența la târg – parte din strategia de marketing

articol scris de BrandLocked

 

Dacă ai un start-up sau o companie cu o activitate de câțiva ani pe piața din România, probabil că ai luat în calcul prezența la un târg de profil. Mulți manageri văd această participare ca o oportunitate pentru a crește vânzările. Nu este greșit, însă este incomplet.

De ce să ai o prezență la târg?

Este adevărat că în perioada unui târg companiile înregistrează un flux mai mare de vânzări. Însă dacă ești antreprenor și ai decis să participi la un astfel de eveniment, trebuie să nu ratezi oportunități de încheia parteneriate și de a-ți face afacerea cunoscută.

Târgurile reprezintă platforme ideale de a lansa produse și servicii noi, de a te orienta către piețe la care nu ai avut acces până în acel moment, de a-ți găsi parteneri noi sau de a-ți consolida relațiile cu vechii parteneri.

Care sunt avantajele?

Prezența la târg îți oferă o serie de avantaje de promovare pentru care nu aloci un buget foarte mare. Spre deosebire de alte instrumente de marketing, târgurile îți oferă ocazii precum:

  • Lansarea de produse și servicii. Dacă decizi să lansezi un produs nou în cadrul unui târg, ai șansa de a economisi bugetul alocat în organizarea pe cont propriu a unui eveniment, precum și bugetul pentru promovarea acestuia. Potențialii cumpărători pot intra în contact cu produsul sau serviciul nou lansat, fără să te coste nimic în plus.
  • Vizibilitatea produselor și serviciilor. Atunci când investești în campanii de vizibilitate pentru produsele și serviciile tale, sunt recomandate două direcții: una care să îi vizeze pe consumatorii care iau decizii sub influența momentului și cei care iau decizii după o verificare atentă. La un târg, ai șansa de a intra în contact cu ambele categorii.
  • Piață nouă pentru produsele tale. La un târg, poți avea surpriza să îți dai seamă că există o nișă nouă interesată de produsele sau serviciile tale pe care nu ai luat-o încă în calcul.
  • Cercetare de piață. Târgurile atrag cu fiecare ediție un număr mai mare de participanți. Aici ai șansa de a vedea ce produse și servicii noi mai au competitorii tăi și modurile în care aceștia se promovează. În același timp, poți afla direct de la clienții tăi ce produse preferă, care sunt nevoile lor și cum poți influența decizia de cumpărare.
  • Parteneriate cu furnizori complementari. Chiar și în business, orice drum este mai ușor în doi. La târguri, ai posibilitatea de a intra în contact cu furnizori complementari business-ului tău și împreună puteți concepe o strategie de creștere.

Intră în contact cu vizitatorii târgurilor

Cele mai multe târguri percep o taxă de intrare pentru vizitatori, astfel încât să se concentreze doar pe cei care sunt interesați de serviciile și produsele expozanților. De asemenea, având în vedere că sunt organizate în weekenduri, vizitatorii vin, de obicei, însoțiți de familie și prieteni. Astfel, ai acces la cât mai multe categorii de persoane: părinți, viitori părinți, tineri interesați de un stil de viață sănătos etc.

Spre exemplu, târguri precum Bounty Fair  și Agenda Bio organizează la fiecare ediție activități care implică întreaga familie.

Eficientizează prezența la târg

Dacă ai decis deja să folosești acest instrument de promovare, ai grijă ca fiecare aspect al companiei tale să fie cât mai bine utilizat.

Primul pas este să fii cât mai vizibil în cadrul evenimentului. Organizatorii îți vor oferi un spațiu care să îți pună business-ul în valoare, însă felul cum te evidențiezi ține doar de tine. Ai grijă ca materialele cu logo-ul companiei să fie cât mai vizibile, astfel încât să fii ușor de reperat și de ținut minte.

Odată ce ai intrat în contact cu vizitatorii târgului, încearcă să le menții atenția asupra brandului tău chiar și după ce aceștia au plecat de la târg. Investește în pliante și broșuri care descriu cât mai bine produsele și serviciile tale și ai grijă să fie însoțite mereu de o carte de vizită, pentru a fi ușor de contactat.

Ai nevoie de ajutor pentru a-ți pune cât mai bine în valoare compania la prețuri accesibile? Află mai multe detalii aici.

Completează-ți strategia de marketing

Participarea la târg este un instrument care aduce un plus de valoare în strategia ta de marketing. Fii cât mai vizibil pe cât mai multe canale, iar rezultatele nu vor întârzia să apară. În cadrul târgului poți avea și formulare pentru obținerea acordului de a utiliza adresa de e-mail pentru a transmite ulterior ofertele companiei tale. În același timp ești și în acord cu noile norme GDPR.

Utilizează cât mai bine șansa de a participa la cele mai cunoscute târguri și de a intra în contact cu cât mai mulți oameni.

 

Guest post by BrandLocked